face

niedziela, 5 maja 2013

Bogaty ojciec, biedny ojciec


Długo myślałem nad treścią mojego pierwszego artykułu na moim blogu przedsiębiorczy umysł, jednak po dłuższym namyśle doszedłem do wniosku, ze należało by zacząć od początku mojej drogi. Tym samym zataczam niejako koło i wracam do początków.
Moja droga z przedsiębiorczością zaczęła się od przeczytania” Bogatego i biednego ojca” autorstwa R. Kiyosakiego. Z perspektywy czasu uważam że jest to wręcz idealny początek dla osób które myślą nad zdobyciem niezależności finansowej. Ogólna  koncepcja książki polega na wprowadzeniu przez autora koncepcji kwadrantu przepływu pieniędzy, który dzieli sposoby uzyskiwania przychodu według  czterech kategorii.
Cała książka odwołuje się do sposobu myślenia „dwóch ojców” których posiadał Robert, jeden jest jego biologicznym rodzicem, który jest doktorem na uczelni i pracuje na etacie, drugi natomiast jest  tatą jego kolegi który jest przedsiębiorcą i ukazuję przed nim zupełnie odmienny sposób myślenia.
Cała książka w sposób bardzo przejrzysty mówi o finansach, autor przekonuje aby zamiast bezpiecznej pracy na etacie, wybrać prawą stronę kwadrantu tj. zostać biznesmenem albo inwestorem.
                Jestem pod dużym wrażeniem treści do jakich nawołuje Kiyosaki, i można by było pisać o tym wiele stron aby opisać wszystkie możliwości jakie przedstawił on czytelnikowi. Dlatego najlepiej samemu wziąć  się za lekturę tego poradnika, i obiecuję ze po jego przeczytaniu całkiem zmieni się sposób patrzenia na  finanse.
Szczerze zachęcam do przeczytania niniejszej książki, i na pewno nie będzie to stracony czas.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz